Communicatie speelt een essentiële rol in de palliatieve zorg. In de palliatieve fase voer je als zorgverlener regelmatig gesprekken over wat voor de patiënt en zijn of haar naasten belangrijk is en welke keuzes en beslissingen daarbij horen. Deze training biedt zorgverleners handvatten om gesprekken met patiënten en hun naasten op een respectvolle en ondersteunende manier te voeren.
Deze eendaagse training is vooral interactief. We gaan met elkaar in gesprek over eigen ervaringen rond palliatieve zorg en hoe het je beïnvloedt in je dagelijks werk. Dit doen we aan de hand van eigen casuïstiek en vraaggesprekken.
Tijdens de training gaan we samen aan de slag met verschillende thema’s die jou ondersteunen in het bieden van compassievolle en zorgvuldige begeleiding:
Deze training is geschikt voor zorgprofessionals in de VVT, wijkzorg en zorginstellingen die hun communicatieve vaardigheden in de palliatieve zorg willen versterken.
Tijdens de training gaan we samen aan de slag met verschillende thema’s die jou ondersteunen in het bieden van compassievolle en zorgvuldige begeleiding:
Marita heeft inmiddels 25 jaar ervaring in de zorg. Zij begon haar zorgcarrière in de ouderenzorg, om na het behalen van de HBO-V aan de slag te gaan in de thuiszorg. Na ruime ervaring…
» Lees meerOnze docent Lex de Lange zet zich met hart en aandacht in voor de zorg. Naast zijn werk op de huisartsenpost begeleidt hij intervisiegroepen, is hij leermeester van verpleegkundigen in opleiding tot specialist en…
» Lees meerDe training is geaccrediteerd in het Kwaliteitsregister V&V. Voorwaarde voor het toekennen van accreditatiepunten is dat de deelnemer voor de start van de training ingeschreven staat in het Kwaliteitsregister V&V.
Er zijn 7 accreditatiepunten in het Kwaliteitsregister V&V te verkrijgen.
Oud deelnemer basistraining palliatieve zorg
‘’Tijdens deze cursus heb ik heel veel kennis opgedaan die ik vrijwel meteen kon gebruiken, helaas in naaste familiekring.
De theorie ga ik samen met een collega en de geestelijk verzorger bespreken en vervolgens zal hier een teamoverleg aan gewijd worden. Doordat ik veel kennis heb opgedaan, heb ik meer zelfvertrouwen gekregen wat ten goede komt aan het werkplezier.
We hebben als cursisten een groepsapp aangemaakt waarop we kennis kunnen delen of gewoon gelezen artikelen etc. Zo blijft het vlammetje branden en kan de kennis vermeerderen ten behoeve van de bewoners, hun naasten en natuurlijk ook collega’s.’’
Meld je via onderstaande button aan voor deze training.
AanmeldenHeb je een vraag of wil je meer weten over deze opleiding? Of wil je meer weten over wat KMBV voor jouw specifieke vraag kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 0570 – 76 00 10.
We helpen je graag bij het maken van de juiste keuze en beantwoorden graag jouw vraag. Het is natuurlijk ook mogelijk onderstaand formulier in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op met jou.