Verder ontwikkelen van zorgprofessionals en interne kennis delen is voor zorgorganisaties van groot belang om kwaliteit van zorg te verbeteren. Daarnaast zorgt leren ook voor verbinding, loyaliteit en een positief toekomstperspectief bij de (nieuwe) zorgprofessionals. Het strategisch actueel blijven door ontwikkelen en de capaciteit van de inzet van trainers is een uitdaging voor alle interne zorgacademies.
Wij bieden academie ondersteuning aan leerlijnen van zorgacademies, ontwikkelen teamacademies en zijn regisseur van programma onderdelen bij diverse organisaties.
Opdrachtgevers geven aan dat door de toevoeging van onze expertise en de strakke projectorganisatie er nieuwe energiestromen en doordachte daadkracht ontstaat.
Mogelijke instrumenten voor het faciliteren van academie ondersteuning zijn:
Stap 1 – Advies en opzet academie
Samen maken we een analyse van de vraag die in de organisatie speelt. We kijken ook naar hoe de organisatie nu is ingericht en hoe dit het beste past bij de organisatie.
Stap 2 – Co-creatie
Tijdens het co-creatie proces werken we samen met de opdrachtgever aan een passend programma aanbod. De beoogde deelnemers hebben ook invloed op de inhoud. Dit gebeurt bijvoorbeeld door interviews, analyses en stuurgroep bijeenkomsten.
Stap 3 – Programma aanbod
We ondersteunen de academie in het programma aanbod en indien gewenst ook in het vormgeven en uitvoeren van de programma onderdelen.
Enkele voorbeelden van het mogelijke programma aanbod zijn:
‘In samenwerking met KMBV hebben we een modulair aanbod in het kader van teamontwikkeling opgezet.
Onze teams kregen een ruime keuze aan leeractiviteiten, deze zijn vervolgens door de trainers van KMBV verzorgd.
Onze teams hebben deze mogelijkheid als waardevol ervaren en deze mogelijkheid heeft een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de teams’.
Sint Maarten Academie, Zorggroep Sint Maarten
Neem voor meer informatie contact op met één van onze adviseurs. We staan je graag te woord en maken indien gewenst, geheel vrijblijvend, een voorstel op maat.